Mahkamah Sekarang Lebih Adil Dari Allah S.W.T?

hukuman perogol bawah umur, kes perogol, Noor Afizal Azizan, perogol bersiri, perogol kacak, perogol lelaki, perogol oleh, perogol wanita, ustaz zul perogol bersiri


Apa nak jadi dengan sistem perundangan Malaysia sekarang nie? Orang yang berbuat kejahatan siap leh terlepas daripada hukuman yang sepatutnya dia terima.

Adakah patut manusia yang berkelakuan durjana dibiarkan terlepas, oleh kerana bergelar seorang Atlet Malaysia? Ya is dok tengah kata kat Noor Afizal Azizan. Muka dah la macam cibai lahanat, dah pun dia mengaku merogol budak bawah umur, boleh terlepas daripada hukuman penjara?

Hanya dikenakan tindakan tatatertip berkelakuan baik selma 5 tahun denda RM25k, adakah semua itu boleh mengembalikan dara budak bawah umur tu? Boleh kah dengan hukuman tersebut mengembalikan maruah mangsa? Mahkamah bukan untuk membela mangsa tetapi mem"bela" pemangsa. Memang tidak kena langsung hukuman yang mahkamah tu buat, macam sial je Majistret tu. Cuba anak Mejistret tu pulak kena rogol apa yang dia akan buat?

Sepatutnya undang-undang tidak mengenal title atau pangkat atau apa sahaja daripada menghalang dalam menegakkan keadilan. Bukan Keadilan PKR tu yang is maksud kan, yang tu keadilan perut hijau dorang sahaja, yang is maksudkan ialah keadilan untuk semua rakyat. Tak guna ada mahkamah tetapi tak membela mangsa dengan keadilan. Jadi sekrang nie cuba fikir apa yang nak jadi pada budak bawah umur tu?

Masa depan dah gelap dah walau pun boleh hidup lagi. Orang ramai dah tau dia dah tak dak dara. Orang mesti bercakap dia nie mesti bukan kena rogol, dia yang mau tu. Mesti punya, dan adakah orang nak berkawan dan berkahwin apabila tahu dia tidak mempunyai dara lagi? Memang ada yang sanggup tapi tak ramai dalam Malaysia nie. Di sebabkan status tak berdara tu boleh membawa kepada macam2 perkara yang kurang baik, seperti menjadi bohsia dan belen(pelacur murahan), minah rempit, dan sebagainya. Ada korang terfikir ker apa akan jadi? Is cakap macam nie sebab yang dalam kalangan semua tu is interview kenapa pilih jalan hitam? Dorang cakap alang-alang dah rosak baik jahanam terus.

Nak persalahkan siapa sekarang?

Sumber Info Corner By Noormala Shahar

Ulasan

  1. kesian budak tu...
    keadilan tak berpihak pada budak tu..

    BalasPadam
  2. itulah, panas is baca berita tadi, rasa nak bakar jee surat khabar tu. Memang adil dan saksama sistem perundangan Malaysia.

    BalasPadam

Catat Ulasan

Sekiranya is ada menguris hati yang membaca ini... is pohon kemaafan, dan seribu keampunan dari ujung rambut sampai ujung kaki..
I Luv All Of You Commenters OF My Blog
is terpaksa Moderated Kan Komen sebab is tak perasan komen masuk bila login kat dashboard, kesian sahabat kita ada yang komen is lambat balas.