Kurang ajar betul budak budak sekarang



Kalau iya betul nak marah kan adik hang tak pegi sekolah pun, tarik adik hang keluar dari kedai is, lepas tu nak tampar ka nak tumbuk ka nak tendang ka suka hati hang.

Sialan punya budak mai-mai kedai orang dah la tak reti adab nak bagi salam terus je tampar-tampar budak dalam kedai is? Nak tunjuk samseng? Mai sini nak ajaq hang apa itu samseng. Sial betul budak nie dah la lepak kedai cina masuk kedai Melayu kira nak tunjuk samseng.

Cina-cina belum samseng lagi cina samseng makan babi nak buat apa? Penakut nak mampuih bila turun fight.  Turun pun bawak senjata lu semua aa cina tarak teloq ka? Lu semua kurang jantan. So jangan ajaq anak bangsa gua aa jadi penakut macam lu semua ok? Gua dapat gua pancung lu. Lu sentuh budak gua gua potong lu. Penakut jadi penakut sorang2 jangan babit kan anak bangsaku.

Kepada budak-budak Melayu yang tengah baca blog is nie diharap korang semua jangan terbabit dalam dunia nie, bukan best pun kalau iya pun nak terbabit sila babit kan diri dengan pertubuhan Islam, bukan kafir laknat punya ok? Dok jadi adik beradik kafir nak buat apa? Dalam Islam memang boleh kita bantu membantu sesama Islam dan bukan Islam , tapi nak ambik jadi adik beradik itu dah lari dari Islam, sesungguhnya mereka itu adalah musuh Islam yang nyata.

Artikel ini bukan nak menimbulkan riak atau dedah apa apa, cuma is geram kat budak-budak Melayu sekarang, nak jadi besar tak reti jadi bodoh mengikut orang tak tentu hala. Korang nak ikut "Abnag" mana2 pun boleh tapi pastikan bukan beradik beradik dengan kafir laknat, yang bukan minum arak, yang bukan main maksiat. Hormati Mak Bapak Korang dulu sebelum hormati "Ayah" ok? Sekali darah daging mak bapak kita yang lahirkan kita, bila dihiris tangan yang merah juga yang keluar yang putih takkan keluar, jaga agama kita jaga bangsa kita.


Korang cari pertubuhan yang ada seperti terkandung isi kandungan prinsipnya yang seperti dibawah ini.

Menentang Lima Perkara

Mangajak semua orang-orang Islam menentang 5 perkara secara ilmu, lidah, hati, dan anggota pada diri, keluarga, masyarakat dan Negara iaitu:


  1. Jenis ilmu dan amalan yang ada mubai'ah (perjanjian) yang disertai dengan sumpah yang bertujuan kepada hikmat mencarik adat(luar biasa, kuasa dalaman,magik). Contoh : Aku bersumpah dengan nama Allah S.W.T, aku tidak akan meninggalkan solat dan sebaginya dalam mengamalkan ilmu ini).
  2. Jenis Ilmu dan amal yang ada pantang larang, yang menepati hukum syarak. (umpamanya jika tinggalkan solat, ilmu tidak menjadi atau akan memakan diri).
  3. Jenis yang berpegang kepada kebesaran ayat, wirid, jampi, doa dan lain-lain yang zahir boleh mendatangkan bekas untuk mendapatkan sesuatu.
  4. Jenis latihan yang berada dalam keadaan marah atau dimarahi bagi menzahirkan sesuatu yang mencarik adat(luar biasa, kuasa dalaman, magik). (Perlu ada sifat marah atau dimarahi, barulah menjadi hikmah / ilmu yang sipelajari.)
  5. Jenis ilmu yang tidak diketahui asal-usul dari mana, di mana dan ke mana halatuju akhirnya. (contoh: dari buku tanpa guru, tidak diketahui gurunya atau tiada sanad yang sah dan sebagainya).


Menegakkan Lima Perkara

Melatih diri menegakkan 5 perkara secara ilmu, lidah, hati, dan anggota pada diri, keluarga, masyarakat dan Negara di semua tempat, waktu dan masa.


  1. Iman yang teguh serta beradap mukmin.
  2. Sejahtera diri sebagai mukmin dalam rumahtangga, masyarakat dan Negara.
  3. Melazimkan ikhlas pada diri zahir dan batin.
  4. Pohon menjadi umat yang diterima oleh Allah SWT di dunia dan akhirat.
  5. Pohon elok kesudahan mati (husnul khatimah).


Melazimkan Lima Perkara

Melatihkan diri melazimkan 5 perkara secara ilmu, lidah, hati dan anggota pada diri, keluarga, masyarakat dan Negara di semua tempat, waktu dan masa.


  1. Melazinkan Kafiat Adab sebelum melaksanakan apa-apa kerja buat atau amalan atau latihan pertahanan diri rohani jasmani.
  2. Melazimkan membaca 30 juzuk Al-Quran atau sekurang-kurangnya satu ayat daripadanya sebagai zikir lidah dan melazimkan solat sunat, puasa dan lain-lain zikir, selawat, tasbih, tahmid, istighfar, ahzab serta wirid-wirid yang disusun oleh ulama'-ulama' muktabar yang ahli pada babnya.
  3. Menghadiri majlis pengajian Agama Islam sama ada dalam bab Feqah, Tauhid/Usuluddin atau Tasauf dengan rupa mengajar, belajar atau mendengar. Melazimkan muzakarah, mutalaah dan murajaah dengan mereka yang ahli dalam babnya sekiranya ada masalah atau kemusykilan.
  4. Melazimkan latihan asas langkahan hulubalang rohani dan jasmani bagi meningkatkan keyakinan dan jati diri.
  5. Mengakhiri mana-mana wirid dengan membaca Fatihah Hadiah sebagai Tabaruk (mengambil berkat) kepada Rasullulah SAW, sabahat-sahabat RA, Auliaillahissolihin, Ibubapa, guru-guru dan arwah muslimin, muslimat, mukminin dan mukminat.


Kalau ada semua tu korang join. Jangn dok tak tentu hala nak join pertubuhan atau majlis membabi buta.

Ulasan

Catat Ulasan

Sekiranya is ada menguris hati yang membaca ini... is pohon kemaafan, dan seribu keampunan dari ujung rambut sampai ujung kaki..
I Luv All Of You Commenters OF My Blog
is terpaksa Moderated Kan Komen sebab is tak perasan komen masuk bila login kat dashboard, kesian sahabat kita ada yang komen is lambat balas.