Apex Batal Niat Berniaga Di Bazaar Ramadan


KUALA LUMPUR, 3 OGOS 2012: Penjaga gol kebangsaan, Khairul Fahmi Che Mat atau Apex, 23, terpaksa membatalkan niatnya untuk berniaga di bazaar Ramadan disebabkan jadualnya yang terlalu padat.

Malah, jejaka kacak kelahiran negeri Cik Siti Wan Kembang ini akan berangkat ke Austria pada 4 Ogos ini dan dijangka pulang ke tanah air sehari sebelum umat Islam menyambut Aidilfitri.

"Saya memang ada memasang niat untuk berniaga pada bulan puasa ini. Namun, apakan daya saya terpaksa membatalkan niat itu disebabkan saya tidak berkesempatan kerana komitmen saya sebagai penjaga gol kebangsaan.

"Saya sepatutnya berniaga bersama pengurus peribadi saya di gerai yang terletak di Bukit Jalil. Saya bercadang untuk menjual popia simpul kesukaan saya. Apapun, saya bakal menjalani ibadah puasa di Austria kerana terlibat dengan latihan bersama pasukan Harimau Malaya di sana," katanya kepada murai.com.my.

Bersyukur berpeluang untuk membeli belah bersama anak yatim dari Asrama Anak-Anak Yatim Darul Taqwa, pagi kelmarin , Apex mempunyai perancangan untuk mengadakan rumah terbuka di kediaman barunya di Kota Bharu, Kelantan.

"Saya bersyukur, walaupun sibuk dengan latihan, saya berkesempatan menyertai program amal anjuran Mister Potato. Insya-Allah, saya akan mengadakan rumah terbuka Aidilfitri nanti. Namun, tarikhnya masih belum ada lagi kerana setakat ini, saya hanya dapat cuti raya sehari saja. Pada hari raya kedua, saya sudah mula latihan untuk persiapan perlawanan yang dijadualkan pada raya keempat.

"Jika segalanya berjalan lancar, saya akan mengadakan majlis tersebut di rumah baru saya dan menjemput mereka yang banyak menyokong karier saya selama ini," katanya.

Pada majlis beli-belah yang di adakah di Mydin USJ itu, Apex sempat menyumbangkan duit raya kepada anak yatim yang terlibat. Pada sebelah malamnya pula, Apex sekali lagi meluangkan masa dengan bersahur bersama anak yatim dari Rumah Amal Suci Rohani, Bandar Utama.

Mana nak ada standard kalau artis berniaga kat Bazaar Ramadhan? Tak kelas la berniaga kat lorong-lorong, apa kelas itu semua kelas bawahan. Boleh blah raaahh janagn dok belagak sangat. Bazaar Ramadhan tempat Umat Islam mencari rezeki yang halal. apa salahnya join sekaki kalau iya pun korang tu artis? lagi laku dan laris perniagaan korang, tu pun tak pakai otak.

Ulasan