Gotong Royong Baiki Pondok Ahmadiah Padang Terap September Ini

ALOR SETAR, 24 Julai (Bernama) -- Hotel Star City Alor Setar menerusi tanggungjawab sosial korporat (CSR), akan turun padang bagi membantu membaiki Pondok Ahmadiah, Padang Nyior, Padang Terap September ini.

Gotong royong dua hari mulai 25 Sept itu akan turut disertai kira-kira 60 pelajar antarabangsa dari Sekolah Antarabangsa Mont' Kiara, Kuala Lumpur.

Pengurus Hotel Star City Alor Setar Eugene Dass berkata pihaknya serta pelajar terbabit akan membaiki pondok yang dibina sejak 1965 itu agar penghuni yang tinggal di situ dapat menjalani kehidupan dengan lebih selesa.

"Penghuni yang tinggal di situ tidak mampu membaiki semua pondok dan mengharapkan bantuan pihak tertentu untuk menyelenggara pondok yang didiami 110 orang itu," katanya kepada pemberita selepas majlis berbuka puasa bersama warga emas Pondok Ahmadiah di hotel itu Isnin malam.

Pengurus Pondok Ahmadiah Abdul Ghani Ismail berkata terdapat 100 rumah di pondok itu yang kini dihuni mereka yang berusia antara 40 dan 90 tahun untuk mendalami ilmu agama.

-- BERNAMA

Alhamdulillah ada gak yang prihatin kepada pusat pengajian ilma agama. Semoga sesiapa yang menolong serta membantu kepada pusat-pusat pengajian agama Islam nie atau dikenali sebagai Pondok Ahmadiah ini dimurahkan rezeki dan rahmati Allah S.W.T..

Ulasan