Cerita-cerita gosip serta fitnah menjadi pilihan

Apasal tiap kali is update cerita-cerita gosip serta fitnah yang is copy paste tu jugak menjadi pilihan dan tumpuan untuk pembaca masuk ke blog is nie? Apasal entri yang is tulis sendiri korang tak masuk? Korang tak suka baca cerita is ker?

Hmmm memang lumrah manusia suka mendengar khaar angin serta cerita yang menarik tentang kecelakaan, kemalangan, serta musibah yang melanda pada sesama manusia yang lain. Tapi is percaya bukan semua pembaca blog is nie macam tu kan? is harap semua nya bukannya macam tu sebab cerita sedemikian rupalah yang akan mengheret kita semua ke api neraka.

Isk iskiskisk, agak-agak lah is oii nak bersyarah pulak? Ha itu lah kata-kata yang selalu is dengar bila kata is buka topic nie walaupun pada kawan-kawan is sendiri yang ada kat sekeliling is. Bukan is nak bersyarah, tapi bila dah terjadinya esok nie kat padang Mahsyar esok, jangan heret is sekali ok? Jangan kata is tak bagi tau, jangan kata is tak ajak ke jalan yang baik, walau pun is tak berapa baik, sebab lumrah manusia, wajib belajar, takkan terlepas daripada dosa besar mahupun dosa kecil. Biasalah bukan kita dilahirkan sebagai Nabi atau Nabi Lagi Rasul.

Muhupun kita bukan semuanya dilahirkan daripada dalam golongan ulama', atau sufi, atau walliyullah, atau dilahirkan sebagai anak2 kepada mereka2 yang is cakapkan tadi, tapi sedarkah kita semua bahawasanya, Al Malauaa, ini dilahirkan daripada 2 keturunan Rasulullah? Hassan dan Husin punya darah keturunan ada mengalir dalam setiap Melayu dalam darah daging kita selama ini. Selagi namanya Melayu selagi itu Islam akan teguh seteguhnya langit dan bumi.

Nak tau pasal cerita diatas kenalah mengaji, jangan asyik baca aja cerita2, Hadith, atau huraian, daripada internet, sebab bukannya semuanya daripada Mazhab kita, atau pegangan jemaah Al Sunnah Wal Jamaah, boleh kata hampir 99% artikel Islamic daripada internet adalah daripada Yahudi, Nasrani, Wahbbi, serta syiah yang terang-terangan menmesongkan akidah kita bila kita baca. Tiada guru, syaitan mengaku kepada kita dia guru kita, itu bahaya bila belajar tanpa guru.

Oklah cukup setakat nie sahaja is nak membebel, nanti is sambung lagi topic Islamic nie, is bukan guru, is bukan waliyullah, is bukan sapa2 is cuma belajar nak jadi Rizalillah, murid kepada guru is sahaja, umat Rasulullah S.A.W.. Sesama kita belajar, bukan peringat memperingati ok?

Ulasan