Nyaris ‘diculik’ beruk




ALOR GAJAH: Seorang bayi lelaki berusia tujuh bulan yang sedang tidur nyaris disambar tiga beruk yang menceroboh masuk rumahnya di Kampung Taboh Naning, di sini, pagi semalam.

Dalam kejadian kira-kira jam 9.30 pagi, Waqil Wafi Sahrul Sayuti terselamat apabila neneknya Esah Salim, 63, menyedari kehadiran beruk itu lalu menjerit sekuat hati menyebabkan haiwan berkenaan terkejut lalu melarikan diri.

Menurut Esah, dia terkejut apabila lampu siling tiba-tiba jatuh bersepai ke lantai berhampiran buaian cucu sambil terdengar hentakan kaki di atas bumbung.

“Saya menjerit sekuat hati kerana terkejut dan pada masa sama ternampak tangan beruk hendak mencapai cucu saya yang sedang tidur dalam buaian,” katanya yang terus mendapatkan cucunya selepas beruk berkenaan beredar.


Menurutnya, ketika kejadian anaknya, Sahrul Sayuti Zainal, 34, dan menantunya, Norazila Norsobrani, 33, tiada di rumah kerana berkerja.

Biar betul beruk pun nak jadi penculik iskiskisk, ada ka patut? Nasib baik tak diculiknya budak tu kalau tidak apa akan terjadi sekiranya beruk tu berjaya culik budak tu?

Sumber : Mymetro

Ulasan